نام:

اينجانب خسرو صحّاف فارغ التحصيل معماري بسال 1373 از دانشگاه علم و صنعت ايران بوده و در حال حاضر دانشجوي دوره دكتري معماري در واحد علوم و تحقيقات تهران و مدرس دانشكده معماري دانشگاه آزاد اسلامي مشهد مي باشم.وب لاگ خانه ايراني فعاليت خود در زمينه مباحث معماري از سال 1383 آغاز نموده است.

سه‌شنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۸۴

بیوگرافی معمار

از آنجایی که عزیزان دانشجو به مقاله "آموزش در جهت معماری اسلامی " توجه نشان داده اند ، برآن شدیم تا به کمک آقای کیوان صابری اطلاعات بیشتری از "گلزار حیدر " فراهم کرده و در اختیار علاقمندان بگذاریم ؛

گلزار حیدر یکی از اساتید ارشد و از چهره های مطرح در سطح بین المللی در زمینه معماری اسلامی است که از 1 جولای 2000 به عنوان رئیس دانشکده معماری کارلتون کانادا برگزیده شده است .
وی در پاکستان متولد و در 1961 با بورس شاگرد ممتازی به آمریکای شمالی رفته است. وی همزمان در رشته مهندسی عمران و معماری تحصیل کرده و به درجه PHD در مهندسی نائل شده است .
در 1975 در ایجاد بخش مطالعاتی ویژه ای در دانشگاه کارلتون سهم بسزائی داشته ، به گونه ای که این بخش به واسطه پروژهای طراحی ای که در دستور کار داشت ، در سطح بین المللی شهرت یافت ،که می توان به سیستم خانه سازی Rhombi اشاره کرد که در مرکز و جنوب آمریکا برای مقابله با زلزله و ترنادو به کارگرفته شد .
به دنبال یک فرصت مطالعاتی در 1980 در عربستان صعودی ، توجه خود را به موضوع " سنت و مدرنیته " در خاورمیانه و خاوردور جلب کرد .
در 1988 به عنوان عضو ارشد کمیسیون بین المللی حفظ و نگهداری میراث فرهنگ اسلامی انتخاب شد ، وی از همان موقع بر مطالعه و تحقیق در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی متمرکز گردیده است و یکی از طراحان برجسته مراکز اسلامی بزرگ و مساجد در سراسر آمریکای شمالی به شمار می رود و در همین زمینه مقالات و نقدهای بسیاری را به چاپ رسانیده است .
پروژه های فراوانی از او در مسابقات بین المللی نامزد دریافت جایزه شده اند .
مقالات و کتب :

- Expressions of Islam in Buildings .
- Education Towards an Architecture of Islam .
- Faith is the Reflections on the Mosque .
- Islam , Cosmology , and Architecture .
- Islamic Architecture in Non-Islamic Environments .

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی