نام:

اينجانب خسرو صحّاف فارغ التحصيل معماري بسال 1373 از دانشگاه علم و صنعت ايران بوده و در حال حاضر دانشجوي دوره دكتري معماري در واحد علوم و تحقيقات تهران و مدرس دانشكده معماري دانشگاه آزاد اسلامي مشهد مي باشم.وب لاگ خانه ايراني فعاليت خود در زمينه مباحث معماري از سال 1383 آغاز نموده است.

دوشنبه، آذر ۲۵، ۱۳۸۷

آموزش معماری

چیستی دکترای معماری (06)
در سرفصل آموزش دوره دکتری (شورایعالی برنامه ریزی) در خصوص هدف آموزشی آمده است ؛
« هدف این دوره تربیت فارغ التحصیلانی است که جمع صفات انسانهای معلم ، محقق و اندیشمند در رشته معماری می باشد.چنین انسانهای جامعی در هر مسئولیتی قابلیت پویا کردن محیط اطراف خود را داشته ولی عمدتاً برای تدریس در دانشکده های معماری آمادگی لازم را دارا خواهند بود .»
و در شماره 3 مجله هنرهای زیبا «دکتر علیرضا عینی فر» در این خصوص می گویند ؛
«......... به این ترتیب مقصد بنیادین تحصیل در دوره دکتری معماری ، تربیت افرادی است که با کوشش مشترک ، به تحقیق و ساخت نظریه ها بپردازند و نتایج تحقیق را منتشر کرده و در تجربه عملی معماری به آزمایش بگذارند . همچنین این پژوهشگران از تجربه های عملی خود و دیگران می آموزند و این آموخته ها را در تحقیقات بعدی بکار می گیرند .
واقعیت این است که در دوره های دکتری معماری ، خلاقیت در امر تحقیق مورد نیاز است نه مهارت در طراحی . این البته آرمانی است که هر دو ویژگی در یک نفر جمع باشد و احتمال آن ضعیف است .»

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی